جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/jamealasst

آدرس صفحه اینستاگرام:
instagram.com/mohammad_mahdi_mottaghi

نویسندگان

اخیرا در شبکه های اجتماعی تصویری از بریده های روزنامه های چاپ شده در اوایل انقلاب منتشر  شده و دستمایه سوء استفاده ضد انقلاب قرار گرفته در این مطلب  توضیحاتی در مورد این تصاویر ارائه خواهم کرد.

نمونه تصاویر منتشره شده:

                  

توضیح تیتر اول:

آیت الله طالقانی: (در مورد حجاب اجبار در کار نیست)

1. این مصاحبه در 20 اسفند 57 ، یعنی کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب انجام شده است .

2. پس از سخنان 16 اسفند امام (ره) در لزوم رعایت حجاب زنان مسلمان در جامعه و ادارات ، برخی اقدام به اعتراضاتی نموده و طرفداران حجاب نیز اقدام به پاسخگویی نمودند که تنش هایی در جامعه ایجاد شد.
این مصاحبه در آن شرایط و جهت رفع التهاب از جامعه ایراد شده است. 

3. در این زمان هنوز رفراندوم جمهوری اسلامی (12 فروردین 58) برگزار نشده تا قوانین اسلام که مبنای نظام است برای آحاد ملت الزامی باشد . بلکه در این زمان جنبه ارشادی دارد .

4.ایت الله طالقانی در همین سخنرانی می فرمایند:
"،،، حجاب ساخته من و فقیه و دیگران نیست؛ این نص صریح قرآن است. آن قدری که قرآن مجید بیان کرده، نه ما می توانیم از حدود آن خارج شویم و نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند."  .


توضیح تیتر دوم :

1. عبارت "خانه نخرید، همه را صاحب خانه می کنیم" از امام خمینی نیست بلکه برگرفته از مصاحبه آیت الله خسروشاهی، رئیس هیئت امنای وقت بنیاد مسکن است! 

2. این تیتر ژورنالیستی و جنجالی روزنامه کیهان ۲۱ آذر ۱۳۵۸ در سخنان آیت الله خسروشاهی هم وجود ندارد و توسط خود روزنامه درج شده است!

3. اصل جملات ایشان در صفحه دوم این روزنامه: "...همانطور که قبلا وعده داده بودم با تشکیل بانک مسکن، مشکل مسکن در سرتاسر کشور حل شده تلقی می شود. کسانیکه پول زیاد برای خرید خانه ندارند، در خرید خانه عجله بخرج ندهند."

4. در این مصاحبه پیش بینی شده بود با ایجاد بانک مسکن، متقاضیان طی اقساط صد ماهه یا با ۲۰ درصد پیش پرداخت و تقسیط مابقی مبلغ، صاحب منزل شوند.

5. در کنار بحرانهای سیاسی و امنیتی که نهال نوپای انقلاب را تهدید می کردند، جنگ تحمیلی با خسارتی معادل ۴۴ درصد کل درآمد نفتی ۳۲ سال اخیر کشور، عامل مهمی در تغییر طرحهای اقتصادی اولیه انقلاب بود!


توضیح تیتر سوم :

امام خمینی (ره):(ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺭﯾﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺷﻮﻧﺪ)

امام (ره )  ابتدائا با حضور مستقیم روحانیت در امور دولتی مخالف بود ولی بعدا به دلیل خیانت امثال بازرگان و بنی صدر تصمیمات دیگری اتخاذ نمودند.

نمونه سخنان امام (ره) در این مورد:

« پیش از انقلاب من خیال می کردم وقتی انقلاب پیروز شد افراد صالحی هستند که کارها را طبق اسلام عمل کنند لذا بارها گفتم روحانیون می روند کارهای خودشان را انجام می دهند. بعد دیدم خیر اکثر آنها افراد ناصالحی بودند و دیدم حرفی که زده ام درست نبوده است آمدم صریحا اعلام کردم من اشتباه کرده ام .... امروز می گویم مادام که احکام اسلام پیاده نشده است و افراد صالحی نداشتیم تا طبق اسلام عمل کنند علما باید مشغول به کارهایشان باشند. این یک شانی برای علما نیست که ریاست جمهوری و یا پست دیگری را داشته باشند چون وظیفه است به این کارها می پردازند »( صحیفه امام  جلد 18 صفحه 241)

« چنانچه همه متصدیان روحانی که هستند الآن از باب اینکه می بینند که نمی تواند و نخواهد توانست کسان دیگر اداره این کشور را آن طوری که اسلام می خواهد اداره بکند و ما تجربه کردیم که نشد این آقایان با اینکه شغلشان این نیست و حالا من عرض می کنم که بنای روحانیون بر این نیست که حکومت را بگیرند. حکومت چیست اما بنای روحانیون بر این نیست که اسلام را حفظ کنند ! ما گمان می کردیم که در بین روشنفکران ما ـ به اصطلاح ـ خوب اشخاصی پیدا می شوند که متعهدند و حفظ می کنند این را. اگر حالا هم پیدا شد یک همچو اشخاصی یک همچو جمعیت هایی آقایان پست های مهم تر دارند می روند سراغ کارشان ; آقای هاشمی هم می روند. آقای خامنه ای هم می روند و همه کسانی که متصدی هستند. اما ما چه بکنیم امروز وضع ما وضع ایران وضع گرفتاری های داخلی و خارجی جوری است که بدون اینها نمی شود اداره کرد این مملکت را یا می کشانندش به طرف آمریکا و یا کمونیسم ; یا می کشانندش به طرف امریکا و سرمایه داری کنیم یا می کشانندش طرف کمونیسم و آن بساط . » (صحیفه امام جلد 16 صفحه 466)


توضیح تیتر چهارم :

آیت الله طالقانی: (ما رهبران اسلامی داعیه حکومت نداریم)

همانطور که گفته شد امام (ره ) نیز ابتدائا با حضور مستقیم روحانیت در امور دولتی مخالف بود ولی بعدا به دلیل نبودن افراد صالح با ورود روحانیت به این عرصه موافقت کردند ،ضمن اینکه ملاک ما سخنان امام (ره) است ، آیت الله طالقانی اختلاف نظرهایی با امام داشتند مثل قضیه شکستن حکومت نظامی و...

شخصیت آیت الله طالقانی قابل احترامست خدایش رحمت کند ولی فصل الخطاب برای ما  حرف امام (ره) می باشد.

بعد از پیروزی انقلاب هم بعضی گروهها و تشکل های به اصطلاح روشنفکر اما التقاطی و منحرف از جمله مجاهدین خلق به دلیل حاکم شدن روحانیت بر اوضاع برای خلاصی از انزوای سیاسی و فرار از مجازات به عناوین مختلف سعی در بهره گیری از نام و موقعیت مرحوم طالقانی بودند و حتی چندین جلد کتاب به نام مجموعه گفتار پدر طالقانی چاپ کردند و مدتی نیز جو سیاسی کشور را به خاطر زندانی بودن پسر ایشان( مجتبی پسر ایشان تغییر ایدئولوژی داده و به گروه پیکار که گروهی مارکسیستی بود پیوست) آشفته کردند و عده ای را نیز با تحریک احساسات به دام انداختند. خلاصه خیلی سعی کردند ایشان را مقابل امام (ره) و روحانیت مبارز قرار بدهند که با هوشیاری حضرت امام و اعتمادی که به مرحوم طالقانی داشتند ایشان را به عنوان امام جمعه تهران انتخاب نمودند و آب پاکی رو دست منافقان ریختند.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

م.م.م

 وبلاگ جام الست

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۹
محمد مهدی متقی

نظرات  (۱)

لطفا در مورد این دو جمله نیز
آب وبرق را ارزان میکنیم اتوبوس را مجانی میکنیم
روشنگری فرمایید
پاسخ:
سلام
در مورد اب و برق می توانید به مطلبی که قبلا نگارش نموده ام از طربق لینک زیر مراجعه کنید.
http://jamealasst.niloblog.com/post/39

در مورد اتوبوس تا کنون چیزی نشنیده ام اگر مستندی دارید ارایه دهید تا پیگیری کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی