جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/jamealasst

آدرس صفحه اینستاگرام:
instagram.com/mohammad_mahdi_mottaghi

نویسندگان

چرا با ملت اسرائیل دوست نیستیم؟؟

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ق.ظ


شاید بسیار شنیده باشید سؤالاتی هم چون: موضوع فلسطین به ما چه ارتباطی دارد؟! / چرا با وجود تمامی گرفتاری ها و مشکلات داخلی بازهم باید به فکر مسأله فلسطین باشیم؟! ما با دولت اسراییل مشکل داریم پس چرا با ملت اسرائیل دشمنی می کنیم؟

 

اما بسی جای تعجب دارد که برخی افراد در داخل کشور، سعی در القای شک و شبهه در این موضوع اساسی جهان اسلام بلکه بشریت دارند و با طرح سؤالاتی نامربوط و بی اساس می کوشند که اذهان جامعه مسلمان ایران را از این مسأله مهم دور سازند.

 

1- ما بعنوان یک مسلمان وظیفه داریم از هم کیشان و هم مذهبان خود درمقابل دشمنان مشترک، سکوت را جایز ندانسته و از آنها دفاع نماییم.


دین اسلام، دین رحمت و عطوفت و حمایت بین دوستان است و گرایشات قومی و نژادی و گروهی درآن راه ندارد. پس سخن به میان آوردن از اینکه ما ایرانی هستیم و منازعه بین عرب و عجم مسبوق به سابقه بوده و مارا چه به حمایت از اعراب؛ کاملاً مردود است.


در قرآن خدا آمده است: «محمّداً رسول الله الذین معوا اشداء علی الکفّار رحماء بینهم»(فتح/29) که این آیه اشاره مستدل و مستقیم بر وحدت و یکپارچگی و مهربانی با هم کیشان و هم مسلکان و برخورد شدید و قاطع با کفار و ظالمان داشته و دارد که مصداق عینی "الکفّار" در جهان امروزی آمریکا و اسرائیل غاصبند.

 

2- هویت ملّی ایرانیان درتضاد آشکار با موجودیت اسرائیلیان قرار دارد بطوریکه هیچ وجه اشتراکی فی مابین ما و آنها وجود نداشته و ندارد.


عقاید، افکار، آداب، سنن، اندیشه، اعتقادات، نگرش و دریک کلام منافع ایران و اسرائیل در برابر هم قرار دارند که این امر نیز لزوم مبارزه با آنها را دوچندان می کند.



بعنوان مثال؛ ترویج ایران هراسی و نشان دادن چهره ای موحش از ایران و ایرانی در نزد افکار عمومی بین الملل؛ ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی؛ تجهیز و تعلیم گروهک های ضد انقلاب در جهت اقدامات خرابکارانه در ایران و قربانی کردن هموطنان بی گناه و هم چنین جای دادن فرقه ها، گروه ها و سازمان های معاند و مخالف با مردم و نظام اسلامی ایران؛ تنها گوشه ای از فعالیتهای این رژیم درجهت ضدیّت با ملت و نظام جمهوری اسلامی است که می توان به آنها اشاره کرد.

 

علت اصلی دشمنی با ما رژیم غاصب و جلاد اسرائیل در یک کلمه این است که اساساً یک کشور یا دولت نیست و فقط برای "دشمنی با مسلمانان" تأسیس شده است. فقط یک پایگاه نظامی صهیونیسم بین‌الملل، برای تصرف اراضی و سرمایه‌های مادی و معنوی خاور میانه است. پس هر عاقلی، با دشمن خود، دشمن است.

 

علت دشمنی بین مردم ایران و اسراییل:

 

تاریخ گواهی می دهد ساکنان اسرائیل از نقاط دیگر جهان به سرزمین فلسطین آمده اند و در یک فرایند غیر متعارف، کشوری به نام اسرائیل را شکل داده اند، تردیدی نیست و بازگشت سرزمین های اشغالی به صاحبان اصلی اش، ‌آرمانی غیر قابل اغماض در جهان اسلام به شمار می رود.

 

عمده مهاجران یهودی ،‌ با گرایش های صهیونیستی به این سرزمین آمده اند و بسیاری از آنان چه در تأسیس اسرائیل و چه در رشد و نمو و اداره آن در 6 دهه گذشته نقش آفرین بوده اند.

در این میان دارندگان گرایش های صهیونیستی که از منظری ایدئولوژیک به ماجرا می نگرند،‌ خود را موظف به عداوت با ما می دانند که نباید با خوش بینی و ساده لوحی، از آنها غافل شد.

 

بر خی می پرسند آیا کودکی که در کشوری به نام اسرائیل به دنیا آمده و طبق آیه قرآن "با فطرت پاک متولد شده است" ‌را می توانیم صهیونیست و دشمن بنامیم و حکم به نابودی او کنیم؟؟

پاسخ این سوال این است این  کودک تا وقتی که کودک است و خوب و بد را تشخیص نمی دهد.

دشمن ذاتی هیچ ملتی نیست ولی همین کودک وقتی به یک فرد بزرگسال در جامعه تبدیل می شود.و تاریخ شصت ساله جنایت و غارت پدران خود را می بیند دو راه پیش روی خود دارد یا دولت تروریست تشکیل شده توسط پدران خود را تایید و حمایت کند و یا به هرنحوی با آن به مخالفت برخیزد اینجاست که اگر گزیته اول را انتخاب کند دشمن هر انسان آزاده ای با هر مذهب و عقیده ای خواهد بود.

پس علت اصلی دشمنی ما، عدم قبول مشروعیت غصب کشور و خاک دیگران است.

 اگر دزدان جنایتکار خانه‌ی همسایه شما را غصب کردند، اهالی آن را بیرون ریختند و آنجا را پایگاه کردند برای غصب خانه‌های دیگران در عین حال با شما اظهار دوستی نمودند حتی اگر شما به هیچ مذهبی پایبند نباشید وجدان و انسانیت شما اجازه دوستی با دزدان و غاصبان را می دهد؟؟

 

یکی از شگردهای اسراییل در سالهای اخیر ‌این است که مدام بر دوستی با مردم ایران و متمایز کردن مردم از حاکمیت تاکید می کنند و حتی در مقاطعی درباره برخی مشکلات داخلی کشورمان با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند.

 

حتی اگر کسی مسلمان هم نباشد و فقط ملی‌گرا باشد، می‌داند و می‌فهمد که نقطه‌ی آغاز اسرائیل به عنوان پایگاه نظامی صهیونیسم بین‌الملل به مرکزیت امریکا و انگلیس، سرزمین فلسطین بود، اما هدف کلی و نقطه انجام، تمام خاورمیانه است که کشور او را نیز شامل می‌گردد.

 

واقعیت این است که حکومت  ایران و مردم ایران اراده ای برای قتل عام 6 میلیون انسان ساکن در اسرائیل ندارد و حتی تصور چنین اقدامی نیز در میان ایرانی ها محال است؛ مگر فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه های "دین صلح و رحمت"، ‌این اجازه را به ما می دهد که حتی بر فرض توان،‌ 6 میلیون انسان را بکشیم و با وجدانی آسوده به خانه برگردیم؟!

 

 بلکه بهترین راه برای حل بحران 60 ساله فلسطین،‌ برگزاری یک همه پرسی عمومی با شرکت تمام ساکنان اصلی فلسطین است.

از این رو، موضع جمهوری اسلامی این است که می‌گوید: از مردم فلسطین (اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی)، برای تعیین سرنوشت‌شان رأی‌گیری کنید.

در خاتمه دقت شود که در تعاملات [سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و ...] بین کشورها، مقوله‌ی "دوستی و دشمنی" با مقوله "ارتباط" بسیار متفاوت است. ما با هر کشوری که موافق و همسو نباشد نیز می‌توانیم "ارتباط" داشته باشیم، و البته در هر "ارتباطی" باید به منافع توجه شود. اما ارتباطِ دوستی با دشمنی که قصد هلاکت را دارد، احمقانه است و سرنوشت و نتیجه‌ای جز همین فلاکتی که بر سر اعراب و سایر دوستداران "اسرائیل" آمده نخواهد داشت.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۷
محمد مهدی متقی

نظرات  (۳)

چرا ما وظیفه داریم از هم کیشان ونه هم مذهبان فلسطینی که مانند اسلاف سعودیشان پارسیان را خوار میشمرند دفاع کنیم؟در حالیکه حاضر به دفاع از هم وطن هم کیش و هم مذهب خودمان که درفقر غرق است نمیباشیم .مگر اعراب به آیه 29سوره فتح عمل میکنند که ما کاسه داغتر از آش شده ایم؟
هویت و ملیت ایرانیان در هیچ کجای تاریخ در ستیز نه با اسراییلیه بوده ونه هیچ قومی دیگر ولی هر کس که به این خاک تجاوز کرده وباعث خسارت به ملت ایران شده برای اتمام تهدیدات آن قوم یا ملت به سیطره ایرانیان باستان درآمده ولی خسارت ایران در جنگ عراق کجا رفت؟
چرا پیش از انقلاب اسراییل دانشمندان ایران را ترور نمیکرد وایران هراسی به راه نم انداخت وحتی خرمشهر با سلاح های اهدایی اسراییل آزاد شد که بنظر میرسد همان خدایی بود که خرمشهر را آزاد کرد.واگر حکومت ایران دست از یاوه گویی ودشمن سازی بر میداشت اینک اسراییل یکی از بهترین دوستان استراتژیک ایران بود واعراب جرات کوچکترین بی حرمتی به ایران را نداشتند چه برسد به تعرض به نوجوانان ایران ویا کشتار حاجی ها در سال 63و94.
اسراییل بیشتر در مرگ ایرانیان دخالت داشته یا عرب ها به سرکردگی سعودی ؟
زمانیکه مقام های رسمی حکومتی دم از نابودی ومحو یک کشور میزنند وبرروی موشکهایشان نیز همین ایدئولوژی را تبلیغ میکنند طبیعی است که آتش کینه ونفاق برافروخته شود.
بیت المقدس سرزمین تاریخی قوم بنی اسراییل بوده است وپس از جنگهای صلیبی و پس از آن بدست حکومت عثمانی بطور کامل پاکسازی قومی شد.ولی زمانیکه اعراب اراضی خود را به یهودیها با قیمت کاملا توافقی فروختند و پول راحت را به جای پول زحمتکشی گذاشتند دیگر حق ادعای اراضی فروخته شده را ندارند ولی بر عکس به جان مهاجران یهودی افتادند.چه تعداد مهاجر یهودی در اراضی خریداری شده توسط عربها کشته شدند؟
این فتنه انگیزیهای اعراب باعث تقابل یهود وعرب و پیشرفت یهودیت و پس از آن ایجاد صهیونیزم شد.
قصه های شما کاملا فرمایشی ویا نا آگاهانه است وبرغم توصیه بر رعایت عدالت در اسلام کاملا یکطرفه و مغرضانه است.
پاسخ:
بسم رب الشهداء
سلام
1- جمهوری اسلامی ایران به گروههای جهادی فلسطینی که در حال مبارزه با اسراییل هستند کمک میکند.که هم توجیه مادی دارد و هم معنوی. و کسی هم این وسط کسی را خوار نمیشمرد.

2- کمک به فقرا و مستمندان داخل کشور ، حمایت از مظلومان جهان ،ضربه زدن به دشمنان ایران و حفاظت از منافع ملی به وسیله جنگ نیابتی همه باید باهم انجام شود.

3-این که فرموده اید کاسه داغ تر از آش مشخص است که شما اسلام را فقط ویژه اعراب می دانید در حالی که اسلام آیینی است برای تمام جهانیان و این که اعراب  (البته نه همه آنها) به آیات قرآن عمل نمیکنند دلیل نمیشود ما از وظایف خود دست بکشیم.

4-این صحبت شما نشان می دهد که اطلاعات تاریخی حضرتعالی نیز مانند اطلاعات عقیدتی شما نزدیک به صفر است. اگر دشمنی صهیونیسم و یهودیت با ایران بعد از اسلام را ندید بگیریم به شما دوست عزیز که فریاد میهن دوستی سر میدهید توصیه میکنم نقش یهود در کشتار ایرانیان در دوران خشایارشاه هخامنشی را یک مرور بفرمایید.

5- سنگ ایران باستان را هم زیاد به سینه نزنید و این را بدانید  نژاد پرستی موجودی خلق میکند شبیه هیتلر این که این روز ها باب شده از ایران باستان داستان سرایی می کنند که ما فلان بودیم و بهمان بودیم دروغی بیش نیست. امپراطوری های ایران باستان نیز مانند هر نظام پادشاهی دیگری به روایت تاریخ  مرتکب ظلم ، کشتار ، تجاوز و بیعدالتی شده اند.

6- سؤال فرموده اید چرا زمان رژیم پهلوی اسراییل روابط خوبی با شاه داشت. دلیلش کاملا مشخص است. رژیم پهلوی نوکر دست نشانده غرب در خاورمیانه بود پس طبیعی است که غرب با نوکر خود روابط خوبی داشته باشد.

7- اگر بنا بود در جنگ ایران و عراق سلاح تعیین کننده  باشد بدانید چیزی از ایران باقی نمانده بود.ارتش صدام حسین توسط 80کشور تجهیز شده بود از فرانسه شوروی تا انگلیس و آمریکا و آلمان و ارتش بعث دومین ارتش خاورمیانه پس از اسراییل از نظر میزان انبار های مهمات بود. باز هم فکر میکنید این سلاح بود که نتیجه جنگ تحمیلی را تعیین میکرد؟
آزادی خرمشهر مرهون ایمان به خداوند یکتا و جانفشانی بسیجیان خمینی است نه سلاح و مهمات.
البته برای امثال شما آمریکا و اسرائیل حکم خدا را دارند.

8- هر انسان آزاده ای در این جهان با هر عقیده و مذهبی رژیم بچه کش و اشغالگر اسرائیل را محکوم می کند. مگر کسانی که بویی از انسانیت نبرده اند.
این را هم بدانید عربستان سعودی متحد اول اسرائیل در منطقه است و بدون اجازه آمریکا و اسرائیل هیچ اقدامی انجام نمیدهد.

9 - رژیم سفاک اسرائیل نه تنها دشمن ایرانیان و مسلمانان است بلکه دشمن بشریت است.

10- سران رژیم اسرائیل در هر مناسبتی ایران را تهدید به حمله نظامی و اتمی میکنند. آنگاه انتظار دارید دولتمردان ایران سکوت کنند؟ حاشا به غیرتتان!!

11- این داستان های دروغی که در مورد تاریخ رژیم جعلی اسرائیل به هم میبافید نتیجه توجه یکطرفه به رسانه های فارسی زبان مورد حمایت صهیونیسم است.
فلسطین اشغالی مکانی مورد احترام  برای تمام ادیان الهی است و این توجیه که درگذشته بنی اسرائیل درآن زندگی میکرده اند دلیل نمیشود که ساکنان فعلی آن را مورد تجاوز و کشتار قرار گیرند و از سرزمین خود بیرون رانده شوند.

و اما شبهه ای که در مورد خرید زمین های فلسطینیان مطرح کرده اید اگر اهل مطالعه و تحقیق هستید که با توجه به اظهاراتتان بعید میدانم لینک زیر را به طور کامل مطالعه کنید:

http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/89/7921/103108

تفسیری که از شما از عدالت در اسلام ارائه میدهید این است که از همیشه به خاطر ظلم و جنایت مستکبرین جهان خود و عقایدمان را سرزنش کنیم.
این نوع اسلام ، همان اسلام آمریکایی است.

والعاقبة للمتّقین

۱۵ دی ۹۵ ، ۰۷:۰۹ محمدجواد
آفرین حال کردم با این جوابتون ، آدم های بدون اطلاع و از روی تعصب چندتا متن از شبکه های اجتماعی خوندن و بدون تحقیق میان نظر میدن
سلام درود  فراوان جواب منطقی و جالبی دادید. متاسفانه خیلی دوست دارند ثابت کنن اسرائیل و مردمان طرفدار صهیونیست ایدولوژیک 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی