جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/jamealasst

آدرس صفحه اینستاگرام:
instagram.com/mohammad_mahdi_mottaghi

نویسندگان

قسمتی ار متن شبهه:

«بخشی از سخنرانی دکتر احمد دشتمرد استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در انجمن جامعه شناسی ایران»

اگر ما میگوییم زمانی که پارس ها تمدن و دین داشتند، اعراب دختران خود را زنده به گور میکردند،
قطعا صد سال دیگر اعراب میگویند زمانیکه ما میزبان جام جهانب بودیم ایرانیها دخترانشان را به استادیوم راه نمی دادند..!! گفتیم : اقتصاد؟
گفتند : باید اسلامی شود.
گفتیم : فرهنگ؟
گفتند : باید اسلامی شود.
گفتیم : اخلاق؟
گفتند : مگر اخلاق غیر اسلامی هم داریم؟!
گفتیم : علوم انسانی؟
گفتند : انسانی چیست؟ بگو اسلامی!
گفتیم : روابط زن و مرد؟
گفتند : ای بابا..! چه معنی دارد این روابط؟!؟...........................................


پاسخ قسمت اول (افاضات اقای به اصطلاح جامعه شناس):

قطعاٌ صد سال دیگر اعراب می گویند: « زمانی که زنان ایرانی ..

 - ....  دانشمند بودند ما مردهامون هم عرضه هیچ کاری نداشتن فقط مصرف کننده بودن

-  .... خلبان بودند ، زنان ما تو بعضی کشورهامون اجازه رانندگی هم نداشتن

-  .... معاون رئیس جمهور و وزیرمی شدند توی بعضی کشورهای ما زنان حق رای هم نداشنند

نکته : نگاه های تنگ  و مغرضانه مانع از قضاوت صحیح می شود.

گفتیم که اینها همه باید اسلامی باشد ولی ادعا نمی کنیم که اسلامی شده . اگر اسلامی شده بود مسلماٌ مشکلات برطرف شده بود . از زمانی که جمهوری اسلامی مدعی حرکت بسوی ارمانهای اسلامی شد ، هیچگاه از توطئه ها ی دشمنان داخلی و خارجی فارغ نشده و بیشترین هزینه را در خنثی کردن این توطئه ها می پردازد . اگر به احکام اسلام بصورت کامل و همه جانبه عمل می شد نه اثری از اختلاس و رانت خواری بود و نه دیگر معضلات اجتماعی .

سال گذشته میلادی، لیستی در رسانه‌ها منتشر شد، آنچه در این لیست قابل توجه است، وجود کشورهای توسعه‌یافته در رده‌های بالای این جدول است. آمریکا، سوئد، فرانسه، کانادا، انگلستان و آلمان از جمله کشورهایی هستند که جزو ١٠ کشور پرتجاوز شناخته شده‌اند.!

و همه این فسادها نتیجه هوسرانی و دوری از اسلام است .

برای دریافت آمار بیماریهای روان پریشی ، خودکشی ها ، افسردگی ها و........... به منابع معتبر در اینترنت مراجعه کنید.

اگر کسی فکر کند فلسفه حج این است که خداوند فقط در عربستان است ناشی از حماقت اوست و الله جل جلاله در تمام عالم هستی قابل دسترسی است و از رگ گردن به ما نزدیک تر.«نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید»

تلاش تمام  کسانی که با اسلام ضدیت دارند این  است که حکومت خونریز عربستان سعودی که ساخته شده و مورد حمایت حکومت های غربی است ، مساوی با اسلام قرار دهند. هر انسان منصف با هر مقدار هوش و مطالعه متوجه تفاوت اسلام متحجر عربستان و اسلام ناب محمدی می شود. مگر کسی که خود را به خواب زده باشد.

و توصیه من به همه کسانی که میخواهند اسلام را بشناسند مطالعه زندگی معصومین و قرآن است ولاغیر

(اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست.)

شما (آقای دشتمرد و همفکران ایشان) دچار هپروت هویت انسانی شدید که  اگر از عقل وانصاف بهره بگیرید مسلماٌ مداوا می شوید.

 

 اگر بدانیم  2 و نیم کیلو غذای سگ 81 هزار تومان و 2 و نیم کیلو برنج 2500 تومان

اگر بدانیم یک برس موی سگ 30 هزار تومان و برس معمولی 10 هزار تومان

اگر بدانیم قیمت یک ناخن گیر سگ 20 هزار تومان و ناخن گیر انسان 10 هزار تومان

اگر بدانیم قیمت لباس توله سگ 100 هزار تومان و لباس بچه 20 هزار تومان

آیا باید نتیجه بگیریم که سگ برتر از انسان است ؟

آیا ارزش سگ از انسان بالاتر است؟

 

همین آقای ظریف که عده ای او را قهرمان ملی می دانند و برایش سردست میشکنند جزو اولین کسانی بود که پس از انتخاب وزیر خارجه عربستان سعودی نامه تبریک برای او فرستاد. و بعد از توهین های پی در پی مقامات سعودی به مردم و مسئولین ایران هیچ عکس العمل قابل توجهی نشان نداد.

هم به ذلّت دست دادن به کسی که دستش به خون بیگناهان آلوده است معترضیم و هم می گوییم ذلّت امروز ظریف در راه نیافتن به عربستان و زانوزدن در مقابل امیر قطر از آن روزی نشأت می گیرد که برای حامی سعودی ها یعنی آمریکای نژادپرست لبخند ذلّت بار زد.

تک جمله ای حقارت آمیز ساخته عده ای وطن فروش...... مقایسه فستیوال ابجوخوری با کشتار عمدی حجاج ایرانی.. فقط سکوت می کنم و افسوس میخورم که حتی زبان فارسی و هویت ایرانیم را با چنین موجودات پستی شریک هستم...

 

پاسخ قسمت دوم (تاریخ اعراب):

1. از ۴ مورد ذکر شده در شبهه ، ۲ مورد یعنی واقعه عاشورا و کشته شدن مختار ، تقابل حق و باطل بوده است

2. جنگ و منازعات منحصر به اعراب نبوده و این رخداد در تاریخ تمام ملتهای جهان بوده و هست !
برای فهم آن اندکی مطالعه تاریخی کفایت می کند

3. بر خلاف ادعای نویسنده ، مکتب یهود از قرنها پیش و در طول تاریخ در حوادث جهان نقش آفرینی می کرده است
*
نقش یهود در حوادث صدر اسلام

http://www.pajoohe.com/25513/index.php?Page=definition&UID=25418

* نقش یهود در واقعه‌ عاشورا

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=152193

* نقش یهود در شهادت امامان معصوم (ع)

http://tahoor.com/fa/Article/View/114916

4. نقش آفرینی صهیونیسم در غالب جنایتها و قدرت طلبی ها در طول تاریخ ، از جمله آمریکا ، داعش و ... به چشم می آید

http://irna.ir/theme1/fa/pages/4.aspx?id=81495781&lang=fa&!rw!=true

 

 

 

پاسخ قسمت سوم(کم ارزش ترین پول دنیا):

دروغی دیگر
سه کشوری که کم ارزش ترین واحد پولی در جهان را دارند:

به گزارش نیویورک تایمز, سه کشوری که کم ارزشترین واحد‌های پولی جهان را در اختیار دارند به شرح زیر است:

1-زیمبابوه (بزرگترین اسکناس برابر با 10 میلیون دلار زیمبابوه)
هر ده میلیون دلار زیمبابوه برابر با حدود 4 دلار آمریکا

2-ویتنام (بزرگترین اسکناس برابر با 500 هزار دونگ ویتنام)
هر پانصد هزار دونگ ویتنام برابر با حدود 31٫37 دلار امریکا

3-اندونزی (زرگترین اسکناس برابر با 100 هزار روپیه اندونزی)
هر صد هزار روپیه اندونزی برابر با حدود 11٫05 دلار امریکا

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۴
محمد مهدی متقی

نظرات  (۲۶)

۰۹ دی ۹۴ ، ۱۴:۵۰ محمدصادق
خدا بهتون فکر باز و علم عنایت کنه تا در مسیر امام زمان ع خرج کنید.
ممنونم.
جواب دندون شکن و منطقی ای بود.
در پناه خدا باشید🌹🌹
۱۶ دی ۹۴ ، ۲۲:۰۳ اسماعیل مصباحی سرشت

سلام                                                                                                                                                                                                                                        مطمئنّاً پاسخ دادن به شبهه اندازی افراد برای کسانی که با شبهه مواجه می شوند مفید است اما هرگز نمی شود افرادی راکه بنایشان بر دشمنی است را قانع کرد .با این وجود برای خوانندگانِ پریشان فکری(هپروت اسلامی) این مثلاً جامعه شناس ، شنیدن سخنان منطقی می تواند از سرایت این بیماری جلوگیری کند.                                                                                                                                      دشتمرد: پارس ها تمدّن و دین داشتند و اعراب دختران را زنده به گور میکردند.                                                                                                                    پاسخ : آیا منظور شما از تمدّن ودینداری پارسها همان تمدّنی است که در آن نظام طبقاتی ، مردم را به شهروندان درجه یک تا چند تقسیم کرده و تبعیض در آن فرهنگ مورد تأیید موبدان زرتشتی بود ؟ همان تمدّن نژادپرستی که برای حفظ اصالت خاندان سلطنتی و حفظ خون شاهانه ازدواج پسرشاه را با خواهرش تجویز می کرد تا نژادشان شاهانه باشد؟ کدام از انسانیّت و غیرت دور تر است؟ کشتن دختر یا ازدواج غیر قانونی با خواهر به بهانه نژاد پرستی؟  عربهای جاهلی را نفی می کنی یا باستانگرایی را در مقابل اسلام که جهل را نابود کرد قرار می دهی؟                                                                                                                     امروز که در سراسر دنیا نژادپرستی نکوهیده است و حتّی نژادپرستان هم از ابراز آن خود داری می کنند ، چگونه یک دکتر جامعه شناس فاکتور نژادپرستی را با وجود مخرّب جامعه بودن مبنای سخنانش یا نتیجه سخنانش قرار می دهد ؟ جامعه شناس تقلّبی است یا دشمنی عالم برای جامعه بشری؟                                                                                                                                                                           دشتمرد: روزنامه را از دستمان گرفتند و گفتند : به اسلام چه مربوط..؟!؟                                                                                                                         پاسخ : آری همچنان پس از 37 سال از انقلاب با مشکل مواجه  هستیم .اما کدام انسان خردمنی است که نداند  مشکلات ربطی به اسلام ندارد بلکه این مسلمانان هستند که از تعلیمات اسلامی دورند و دکترهای جامعه شناسش از اوّل انقلاب آزادانه با تفکّرات لیبرال غربی ،ذهن جوانان را از عمل به تعالیم پیامبر اسلام به سمت مطالبات نژاد پرستانه منحرف کردند. چرابه این گفته ابوسعید ابولخیر استناد نمی کنی که گفته:       جمعیت کفر از پریشانی ماست           آبادی بتخانه ز ویرانی ماست            اسلام به ذات خود ندارد عیبی             هرعیب که هست از مسلمانی ماست.

دشتمرد : مسخ و حماقت حد و مرز ندارد ...!!!

پاسخ : چرا با سخنان بی پایه با لقب دکترا دروغ می گویی؟ چرا برای مردم ذلّت را تلقین میکنی که کسی به اهانت به ظریف در را ندادن سعودیها اعتراض نکرد وبا این فرض دروغ ، مخالفان را به مسخ و حماقت می رانی؟

هم به ذلّت دست دادن به کسی که دستش به خون بیگناهان آلوده است معترضیم و هم می گوییم ذلّت امروز ظریف در راه نیافتن به عربستان و زانوزدن در مقابل امیر قطر از آن روزی نشأت می گیرد که برای حامی سعودی ها یعنی آمریکای نژادپرست لبخند ذلّت بار زد. کدام انسان خردمندی است که فساد رابطه با ارباب و رعیت ستمگر را از هم جداکند و رابطه با رعیت را نکوهیده و کدخدای ظالم را اینگونه ستایش کند در حالی که این نوکر بی إذن کدخدایش جرأت گرفتن پاچه شیر ندارد.

دشتمرد:  ﻧﮕﺎﻫﯽ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻋﺮﺍﺏ

پاسخ : آیا کار یک جامعه شناس انعکاس وارونه حقیقت است یا حقیقت را در دانشگاه های انگلیسی به سبک صهیونیستها آموخته؟

کیست که نداند حساب  نژادپرستی بنی امیّه از قیام الهی یک امام معصوم جداست.

آری دیروز پرچم عزای امام حسین را آتش می زدند و وقتی دولت بنفش به سر کار می آید این بی حرمتی ها را تئوریزه می کنند. آیا هیچ مسلمانی امام حسین را با ابن زیاد مقایسه می کند و هردو را عرب خطاب میکند ؟مگر کسی که مفاهیم بلند اسلامی در قرآن مانند نهی از منکر وجهاد را نفی کرده و حرکت امام حسین را الهی ندانسته و تقابلات قومی معرفّی می کند.

دشتمرد: این کشور صاحب کم ارزش ترین پول دنیا است..!

پاسخ : آری ارزش پول ما پایین است زیرا امثال شما در مقابل مردم خودتان  و فرهنگ پذیرفته شده عموم جامعه تان پرخاش میکنید اما درمقابل دشمنان این مردم ذلیلانه ثناگوهستید و کیل مدافع با جیره ومواجبید و زیر پای جامعه خودتان را به اسم جامعه شناسی خالی می کنید.

فراموش نکرده ایم زمانی که رئیس جمهمور سابق با طرح موضوعات حسّاسیت برانگیز همچون هلوکاست کیان اربابانتان را می لرزاند و موجب گران شدن قیمت نفت می شد چون با این گرانی تورم به سمت مصرف کنندگان، یعنی دولتهای آمریکا و اروپاییها  شیب پیدا می کرد و موجب جنبش وال استریت شد  همین شماها دلواپس شدید و از سخن در باره هلوکاست نهی می کردید.

دشتمرد: و ما از خودمان پرسیدیم : پس این تهاجم فرهنگی کنندگان چرا خودشان اینقدر چشم چران نیستند؟!؟

پاسخ : اگر از موکّلتان (غربی ها )دفاع می کنید چرا مردم را جاهل فرض می کنید؟ کیست که نداند چشم چرانی در غرب  عرفی است غیر قابل اعتراض و به همین دلیل حسّاسیتی برآن ندارند؟ کیست که نداند تجاوز به زنان در جوامع غربی عادّی شده تا جایی که حتّی در عوامل شبکه های ماهواره ای اربابانتان هم موجب اختلاف کارمندان شده.

کینه از فرهنگ شیعه تا کجا ؟ آیا زمانی که کشور دچار بازیهای سعودیها شده یک جامعه شناس باید در جناح دفاع از ایران اسلامی قرار یا درجهت منافع سعودیها به مواضع مردم خودش بتازد.

                                                           

                                                                        اسماعیل مصباحی سرشت 

خدا خیرتان دهد، خیلی ممنون،عالی بود.

دمت گرم و سرت خوش باد
درود براین قلم و صاحبش
با سلام.واقعا عالی و هوشمندانه پاسخ داده بودید.متشکرم. فقط اگر کمی خلاصه و کوتاه شود تا مخاطبین در فضای مجازی حوصله خواندن و درک بهتر را پیدا کنند.خیلی بهتر می شود.یا علی
پاسخ سایر قسمت ها رو تا حدودی قبول دارم اما در مورد ارزش فوق العاده پایین پول کشور واقعا جوابتون به هیچ وجه قابل قبول نیست نه جواب شما نه جواب اون دوستمون که از سیاست احمدی نژاد در بالا بردن قیمت نفت حرف زدن چون مسخرس هرکسی دقیق بشه میبینه که وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب نیست و پول کشور هر سال ارزشش کمتر میشه.
پاسخ:
سلام علیکم
در پایان متن شبهه (اگر متن کامل شبهه را مطالعه فرموده باشید) دروغی مطرح شده بود که واحد پولی ایران کم ارزش ترین واحد پولی جهان می باشد.
بنده در پاسخ فقط به این نکته اشاره کردم که این ادعا دروغی بیش نیست.
بنده از اوضاع اقتصادی فعلی تعریف و یا دفاع نکردم.عرض بنده این بود که واحد پول ایران هرچقدر هم کم ارزش باشد کم ارزش ترین واحد پولی جهان نیست.
استاده یا چرت وپرت گو ، به خدا واگذارش میکنیم 
قومی متفکرند اندر ره دین
قومی به گمان فتاده در راه یقین

می ترسم از آن که بانگ آید روزی
کای بی خبران! راه نه آن است و نه این!!

«خیام»
ممنون وقتی توی اینترنت راجع به این مطلب سرچ کردم توضیحات شما اومد که بنده هم منتقل می کنم در گروه تلگرام
ممنون که وقت گذاشتین برای روشنگری
یا علی
پاسخ:
خواهش میکنم وظیفه بود.
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۳۴ جلال عباسیان
نه تنها در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، که در کل کشور هیچ دکتر جامعه شناس به نام احمد دشتمرد نداریم.
پاسخ:
وجود یا عدم وجود احمد دشتمرد در این موضوع هیچ اهمیتی ندارد.
 ولی متاسفانه متن فوق الذکر با عنوان(بخشی از سخنرانی دکتر احمد دشتمرد) ، در فضای مجازی به صورت گسترده ای انتشار یافته بود که در حد توان پاسخ داده شد.
سلام با اجازه کپی کردم

پاسخ:
شما مختارید!
اصلا همش کشک .... جوونامونا بگین که بیکارند نمیتونند زن بیگیرند ...
پاسخ:
والا به قرآن با این نوناشون

آقای دکتر این قیاس شما قیاس درستی نیست . قطعا شما هم،  قطعا،  درستی نیست

هر چند که هر چه گشتم اسم ایشان را در دانشگاههای ایران بیابم نیافتم

دوستی که خیلی جستجو کرده بود در یک وبلاگ نوشت

"نه تنها در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، که در کل کشور هیچ دکتر جامعه شناس به نام احمد دشتمرد نداریم."

انسان منصف و سالم و بی غرض باید خوب و بد را با هم ببیند . گل تمدن اعراب را شما عربستان میدانید که هنوز حق رای به زنان نمیدهد ولی در ایران نتها حق دارند که رای بدهند حق دارند مانند مردان در همه عرصه ها کار و فعالیت و حضور داشته باشند کما اینکه هم  اکنون بسیاری از مناصب دولتی و غیر دولتی و دانشگاهی متعلق به بانوان است . این غرض ورزی از کجا نشات میگیرد یک جامعه شناس بهتر میداند.

اقتصاد باید اسلامی شود

دوست بزرگواری سر کلاس دانشگاه میگفت این اقتصاد مقاومتی که میگویند اسمش  را عوض کرده اند همان اقتصاد ریاضتی است .

متاسفام از خود کمتر بینی دوستان

مهاتیر محمد و تنی چند از آسیای جنوب شرقی که به ایران آمدند یکی از  مباحث مهمی که از آن سوال میکردند همین اقتصاد مقاومتی بود و متاسفانه استاد اقتصاد ما در ایران از آن کمتر میداند متاسفانه خارج از ایران حرف اقتصاد مقاوتی را جدی تر میگیرند تا در داخل ایران

از اقتصاد اسلامی گفتید در ترند های 2050 که توسط بنگاه رن یک مرکز مطالعات استراتیژک است در اختیار آقای اوباما قرار گرفتهاز آن سخن به میان آمده . دوست دارم یک نگاهی بکنید و یکی از ابر ترند ها را ببیند " اقتصاد اسلامی " این را که ما نگفتیم یا به قول شما "گفتند !" امریکایی ها نوشتند پس کمی جلوتر از نوک بینی خود را نیز ببینید. امریکایی ها نوشته اند اقتصاد اسلامی نه تنها هست و قبول دارند و وجاهت دارد که در آینده دنیا نیز میتواند نقش داشته باشد .

اینکه فرهنگ باید اسلامی باشد را هم ما نگفته ایم بسیاری از کشورهای اروپایی که تقریبا چیزی جز یک مستعمره برای امریکا نیستند هم نگران نفوذ فرهنگ امریکایی اند نگران از بین رفت فرهنگ کشورهای خود هستند چه در حوزه اسکاندیناوی و حتی قول تمدنی اروپا فرانسه نیز کمی به مسائل روز فرانسوی های نگاهی بیاندازیم به دغدغه هایی که فرانسوی های برای آن فیلم می سازند نه این قضاوت شما اصلا قضاوت درستی نیست خیلی از کشورها از جنوب گرفته تا شما و از شرق گرفته تا غرب نگران این نفوذ فرهنگی امریکا هستند پس این حرف حرف غلط و اشتباهی نیست باید نگران نفوذ فرهنگ مهاجم بود . حتی اگر کشور شما یک کشور سکولار غیر اسلامی بود.

خوب خدا را شکر با شما میتوانم موفق باشیم اخلاق اگر در دایره اسلام نباشد یک پایش لنگ است اما آقای دکتر یک جستجوی ساده ببینید که خود غربی ها چقدر در باید اخلاق نوشته اند از اخلاق حرفه ای بگیرید تا الخ

علوم انسانی چست این تقسیم بندی علم را خیلی از بزرگان غربی زیر سوال برده اند و البته در فلسفه اسلامی نیست این تقسیم بندی شما این که اصلا از کجا نشأت گرفته نیز محل بحث است

بله ما همه جا گفتیم اسلام ولی ادعا نکردیم که اسلام را تمام و کامل پیاده کرده ایم و فرمودند که انقلاب اول که گذشت انقلاب دیگری در راه است و آن انقلاب فرهنگی است که از اولی سخت تر است و هنوز خیلی راه داریم تا انقلاب دوم تا اصلاح ساختار ها و صد البته اسلاح ذهن های مغرض و مریض البته

البته اینطور که شما بیان نموده اید  ، گرانی / رانت و اختلاس و فحشا  حاصل اسلام است !! وای که چه دین بدی پس به عقیده شما اگر ما دین را کنار زده این مشکلات رفع می شود

در اروپا یا امریکای سکولار و بی دین گرانی اصلا نبوده و از اول اینگونه بوده اند

آقای دکتر عرض کنم خدمت شما که دینار اسلامی بیش از 1000 سال پول رایج در بخش وسیعی از جهان بود و احکامی که مثلا در رابطه با حدود اسلامی به اندازه دینار داده می شد بعد از هزار سال هم همان قیمت را داشت یعنی بعد از 1000 سال بدون تورم / نگاهی به تاریخچه پول کنید مشکل از آنجایی شروع شد که پول کاغذی بدون پشتوانه که غربی ها وارد کردند همه جا گرفت و شد آن که شد شما تورم های چند صد درصدی را نشنیده اید که البته فکر کنم خود را به نشنیدن زده اید

همین ترکیه در کنار دست ما میدانید تا الان چند صفر از جلوی پول ملی خود حذف کرده اند .

9 صفر /  یعنی 9 صفر  یعنی یک میلیون برابر ارزش پول ملی را دچار تزلزل شده و نمیخوام از شیلی آرژانتین و جاهای دیگری بگویم که با همین تئوری های اقتصادی ساخته شد و مردم را به فلاکت گشیدند جالب است این توصیه های اقتصادی را بعضا در خود کشورهایی مانند انگلیس اجرا نمیکنند .

اختلاس در امریکا و اروپا بی دین از ما کمتر است .

طرف به دروغ گفت فلان جان آش میدهند خودش هم باور کرد رفت ایستاد در صف

البته که قصد شما و همفکران شما این است که یک دروغ را اینقدر میگویید تا همه باور کنند

یک مقایسه سر انگشتی و نسبت میزان اختلاس با کشورهای دیگر واقعیت را مشخص میکند

البته دوستان در این بحث فورا سراغ آمار سازمان شفافیت بین الملل میروند دوستان بهتر است به جای بحث احساسی ، علمی بحث کنید دقت کنید که سازمان شفافیت بین الملل چه چیزی را می سنجد شاخص احساس و ادراک فساد را نه خود فساد چون اصولا فساد به دلیل ماهیت مخفی آن قابل سنجش نیست شما حداکثر میروید فساد های کشف شده را میسنجید که بازهم نمیتواند قابلیت مقایسه به شما بدهد هر چند سنجش آن قطعا وضعیت ما در شاخص فساد های کشف شده بهتر از  شاخص احساسی خواهد بود به دلیل هجمه تبلیغاتی زیاد

به هر تقدیر بنده در متون اصلی خود سازمان شفافیت بین الملل فکت ها و گزاره های را دارم که تاکید میکند این شاخص در قیاس اشکال دارد و ضمنا برای سنجش نیز ابزار مناسبی نیست این شاخص صرفا یک افکارسنجی از تجار است که به نظر شما در اطراف شما فساد بیشتر شده یا کمترهمین

و آیا ما بیشتر چشم چرانی می کنیم یا انسان غربی

این سوال هم سوال زیبایی است

 صرفا امریکا 428 میلیون سایت  پورن وجود دارد و یک تنه 60 % پورن دنیا را در اختیار داردجمعیت امریکا 318 میلون نفر یعنی از هر نفر یک یک وبسایت بیشتر دارد و آمارهایی که خود آنها از زنا زادگی منتشر میکند از فساد و فحشا و تجاوز منتشر میکنند و خود را سر لیست آن جای میدهند و به زنا زاده بودن تمدن خود افتخار می کنند .

دوستان گاهی می پرسند پس چرا مرد ایرانی چشم چرانی می کند و مرد اروپای نمیکند

اینطور نیست قضیه یک جایش میلنگلد مرد غربی دسترسی زیادی دارد

جناب آقای دکتر جامعه شناس کاپلان و سادوک در مطالعه تحقیق خود ذکر میکنند 100 % مرد غربی دقت بفرمایید دوستانی که در آمارهای ما تشکیک میکنند این از زبان محقق مرجع روانشناسی است 100% مرد غربی در خارج از محیط خانواده ارضای نیاز جنسی دارد . آیا شما هم اینطور هستید از این را بپذیرم که وضعیت ما از آنها بدتر است پس شما و یا پدرتان و یا برادرتان و یا ...

پس مشکل کجاست برای روشن شدن یک مثال بزنم چند وقت پیش همانند همین متنی که از شما همه عشق میکنند و کپی میکنند یک متنی و آماری همه جا پخش شد که جستجوی ایرانی ها در کلمات سکس از همه دنیا بیشتر است یعنی وضعیت ما از همه جا بدتر است

خود یک پاسخ روشن دارد مرد غرب اینقدر دسترسی دارد و اینقدر کلمات دیگری بلد است که نیاز به جستجوی کلمات ساده و ابتدایی ندارد و البته می شود اینطور برداشت کرد که جامعه ایران در حال شروع و وقوع یک انقلاب جنسی است که خود باید در جای خود بررسی کرد و این به معنای بدتر بودن وضعیت ما از کشور های غربی نیست که در یک مقایسه منصفانه وضعیت خیلی بهتری نسبت به غربی ها قرار داریم .

و البته من وارد آمار روان پریشها نمیشوم وارد میزان تخت ها روانی  و اتفاقاتی که در جامعه غربی رخ میدهد

پس ان شاء الله فهمیدید که آن تهاجم فرهنگی چرا خودشان چشم چران نیستند چون  به میروند سراغ اصل جنس !

این که حالا عزت به پاسپورت ایرانی برگشته بماند که چه کسی باعث آن شد چه کسی سفیرش سازمان مللش  را در امریکا  راه نداند وهیچ کاری نکرد چه کسی یک تنه پاسپورت اروپایی ها را هم بی اعتبار کرد بماند چه کسی قایش را نزدیک سواحل یمن برگردانند و کشور بزرگ جیبوتی هم روابطش را قطع کرد بماند

خوب این دلیل نیست عزیز دل اینکه خیلی حرف ساده لوحانه و اجازه بدهید عرض کنم ابلهانه ای است شما چشم را ببنید و دل را راهی کن خدا را می بینی برای پرسش از خدا نیاز نیست این همه به خودت مشقت بدهی بروی عربستان و گویا شما در مبانی اسلام خودت باید تجدید نظر کنی چون خدا شما را به واسطه عربستان سعودی به حضور نپذیرفته که حضورا از خود خدا بپرسی این که اتفاق جدیدی نیست که ما را به عربستان راه نداند خیلی جالب است شما اعراب را با وضعیتی که همه میدانیم خوب و در جای دیگر بد می دانید بلاخره عربستان با حکومتی که مردمش اجازه رای ندارند اجازه اظهار نظر ندارند و حکومت دیکتاوری سفاک این همه ایرانی را در منا گشت خوب یا بد است . اصلا با خودت چند چندی اگر مسلمان نیستی ایرانی چی هستی ؟جان این عزیزان مهم بود یا نه به نظر شما دولت باید کاری میکرد یا نه به نظر شما برخورد لازم بود یا نه . این عوام

همانطور که فرموده اید شما دائما الهپروتی کاهی توی هپروت نیستی همیشه در هپروت تشریف دارید

پایین بیاید و واقعیت را ببینید هوشیار باشید اینقدر همه چیز را به هم نخواهید بافت

و اگر بدانید که هدف از تدریس تعالی روح بشری است و آن شخصی که نام خود را استاد نهاد ولی هنوز اند خم یک کوچه از درک و فهم و گرفتار گره های ذهنی است و به جای امامت ارشاد و راهنمای دانشجویان به سوی تعالی به سوی تباهی آنها را سوق می دهد  همان 10 هزار تومان را بدهی الاغ سوار شوی بهتر است . و عجب الاغ خوبی اگر نمیتواند کسی را هدایت کند لا اقل اغوا نمیکند و به سمت جهنم هل نمیدهد هر چند که ما وظیفه نداریم مه را ببریم بهشت !

خودتان پیدا کنید که کدام بهتر است که فرمود بلکه گمراهتر

بیشتر از کمی بیاندیشیم

1-  یک گرگ برای خام کردن کله از در دوستی درآمده و ابتدا نقشه ریخته (راستی دوست داری قصه شنگول و منگول حبه انگور برات بگم !!)

2-یک نوچه ای از اینکه با گرگ دست دادیم خیال خام به سرش زده و رجط میخواند فکر کرده خبری است نگو الاغ دادغ میکنند همان الاغ ساعتی 10 تومان !!

عده ای کلا می خواهند ضعیف دیپلماسی را در خوشحال دیپلماسی نبینند،  نبینند که  هر روز یک کشور بزرگ مثل جیبتی ما را تهدید می کند و ما باز هم میخندیم

عده ای نمیخواهند ببیند که دستاورد برزگ قرن دیپلماسی دستاورد بزرگ آفتاب و دستاورد بزرگی چون ابر تهش تقریبا هیچ بود و باز می گویند چه اشکال دارد در مقابل فلانی زانو زده آقای نیویورکی

مسخ و حمات هم حدی دارد !!!

مرغ که رفتی بخری ارزان شده الان خریدی! یا نه اختلاس از صندوق توسعه ملی دیگه نیست ! یا نه مردهایمان چشمهایشان کور شده همه از آفتاب برجام و دیگر به خانم ها نگاه نمی کنند !!

خوب آقا جان تجویز برجام بلاخره چی شد مرغ را فکر کنم خریدی

بله به فستیوال آبجوخوری آلمان هفت میلون مست بودند و هیچکس زیر دست و پا له نشد !!

ولی نگفتی هر ساله به اندازه میزان تلفات جاده ای ما در اثر مصرف مشروبات الکی میمیرند !!

نگفتی همان عربستان که بهت ویزا نداد و به وزیر امور خارجه اش انتصابش را تبریک گفتیم نتونستند 5 میلیون نفر را در منا هدایت کنند و میگی اونها اسلام دارند و عقل .

فکر کنم نشت و برخاست صحبت با آدم های هپرورتی داره من را هم هپروتی میکنه

در جمهوری اسلامی می شود رفت توی بلغ خبرنگار الیتالیایی در جمهوری اسلامی می شود به مناظر زیبا اجازه دارد در بیرون راحت بچرخند در جمهوری اسلامی می شود مادر چاوز را هم بغل کرد و می شود دست داد چون خوسحال دیپلماسی در جریان است و ما در حال بازی برد برد 25 سال توقف فعالیت هسته ای و تقریبا هیچ هستیم عجب بازی برد بردی

خوب یکم آماری نگاه کنیم به نتایج کل اعراب از صدر اسلام تا الان چند نفر را کشته اند یک عدد بگویید هر چقدر هم دوست دارید مبالغه کنید

در یک قلم جنگ جهانی دوم  که تفکر غربی روی دست مردم دنیا گذاشت بیش از 70 میلیون نفر آدم کشته شدند اگر به کشتن باشد اروپایی ها و غربی ها جلوترند اگر به گردن زدن باشد گیوتین های اروپایی تیز تر است. اگر به سفاکت باشد همین اروپایی پوست سر قوم تاسمانی را در استرلیا نکنند و آنها را منقرض کردند همین دولت امریکا در صد سال گذشته بابت گوشت سر هر سرخ پوست امریکایی پول پرداخت میکرد و هر مرد یک قیت زن یک قیمت و بچه یک قیمتی داشت .

در یک قلم بمباران اتمی در هیروشما و ناکازاکی چقدر کشته شدند

آنهایی که در ابوغریب و گوانتانامو جنایت میکنند اهل کجا هستند با این تفاسیر شما ایرانی مسلمان هستند یا رگ و رشته اسلامی دارند نه !

ابتدا یک توضیح عرض کنم کم ارزش بودن پول داخلی الزاما بد نیست ! چرا چون شما میتوانید مانند یک کشور مثل چین با پایین نگهداشتن پول ملی واردات را گران و صادرات را به صرفه کنید و کار و اشتغال و ثروت به همراه داشته باشید و همه جهان را از لحاظ تولید فتح کنید

به هر ترتیب جدا از خوب و بد بودن آن آما شما هم غلط است پول ایران کم ارزش ترین پول نیست چرا که بنا به گزارش صندوق بین المللی پول اقتصاد ایران با در سال 2014 را یک تریلیون و 334 میلیارد دلار  هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست و کشور توالو با تولید ناخالص داخلی 35 میلیون دلاری در جایگاه آخر بین 188 کشور جای گرفته است

اصلا نمیخواهم بحث آماری را کش بدهم شاخص تورم و بیکاری و جمع آن فلاکت و بعد سرانه تولید ناخالص در آمد سرانه و نرخ برابری درآمد و جایگاه ایران و .. که خود بحث های بسیار دارد اما عرض کنم که آمار روی هوا دادن کاری ندارد بنده با آماری ها جهانی می توانم ثابت کنم که وضعیت ایران اینقدرها هم که شما گفتید بد نیست

دوستان از اینجا که بحث میکنی میروند روی فاز اینکه نه این آمار ها هم دستکاری شده و این آمار ها را ایران و مقامات ایران به آنها می دهند  و خوب اگر اینطور است چرا آمار سازمان سفافیت بین الملل را قابل دستکاری نبوده

ببیندی اینکه هر چیزی به ضرر ایران بود بگویید آمار درستی است و هر چه به نفع ایران بگویید دستکاری شده مغرضانه است

احسنت..
خداخیرتون بده..
 سلام ممنون از پاسخ های شما عالی بود ولی  غرض ورزان مثال نرود میخ آهنین هستند
پاسخ:
سلام لطف دارید.

راستی بالم جان نظر صدرای شیرازی درمورد خانمها (زن)چیست؟شما چکاری به ظریف وامثال ظریف دارید؟اگه او  و تیمش نبودند صادرات نفت نداشتیم.
پاسخ:
سلام
نظر صدرا را در مورد زنان پرسیدید پس بخوانید:
 قبل از ورود به بحث باید بگوئیم نظرات هر کسی برای خود اوست ؛ ملاصدرا نه پیغمبر اسلام است نه امام آن. لذا حمله نمودن به اسلام یا مذهب شیعه با استناد به قول یکی از پیروان آن ، نهایت بی انصافی است.
حرف یک فرد آن هم نه در کتاب عقائد بلکه در کتابی فلسفی که علمی برون دینی است، ربطی به مذهب چندان ندارد.
با این توضیح ابتدا اصل مطلب ملاصدرا سپس ترجمه آن و سپس توضیحات مربوطه را ارائه می‌کنیم.
اصل کلام ایشان اینچنین است:
«الفصل (14) فی عنایته تعالى فی خلق الأرض و ما علیها لینتفع بها الإنسان‏
...
و منها تولد الحیوانات المختلفة
وَ بَثَّ فِیها مِنْ کُلِّ دَابَّةٍ* بعضها للأکل وَ الْأَنْعامَ خَلَقَها لَکُمْ فِیها دِفْ‏ءٌ وَ مَنافِعُ وَ مِنْها تَأْکُلُونَ و بعضها للرکوب و الزینة وَ الْخَیْلَ وَ الْبِغالَ وَ الْحَمِیرَ لِتَرْکَبُوها وَ زِینَةً و بعضها للحمل وَ تَحْمِلُ أَثْقالَکُمْ إِلى‏ بَلَدٍ لَمْ تَکُونُوا بالِغِیهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّکُمْ لَرَؤُفٌ رَحِیمٌ و بعضها للتجمل و الراحة وَ لَکُمْ فِیها جَمالٌ حِینَ تُرِیحُونَ وَ حِینَ تَسْرَحُونَ و بعضها للنکاح وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً»
جناب صدرا در این فصل منافع زمین را می شمارد و از جمله می فرماید: «از منافع آن (زمین) است تولّد حیوانات مختلف » و شروع می کند به شمردن اقسام حیوانات از حیث منافعشان و می رسد به آنجا که « و بعضها للنکاح وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً » یعنی بعضی از حیوانات برای نکاح می باشند ؛ خداوند متعال می فرماید: و خدا قرار داد از خودتان برای شما جفتهایی.
حال کسی که از این جمله این برداشت را کند که از منظر ملاصدرا، زنان در حد حیوانات است؛ یا از جهلش نسبت به اصطلاحات فلسفه و معنی آن و خلط معنی فلسفی و منطقی «حیوان» و معنای عرفی آن است.
در اصطلاح منطقی و فلسفی انسان عبارت است از «حیوان ناطق» یعنی همگی ما انسانها –چه مرد چه زن- حیوان هستیم. تعریف منطقی «حیوان» نیز عبارت است از «جسم نامی متحرک» یعنی جسمی که رشد می کند و توانائی حرکت دارد.
این تعریف منطقی و فلسفی انسان بود. اما اگر در کوچه و خیابان به کسی گفته شود حیوان این را توهین به خودش تلقی می کند. و البته حق هم دارد. چون در خیابان کسی معنای منطقی حیوان مد نظرش نیست.
همچنانکه «حیوان» گفتن در کوچه و خیابان توهین است؛ اگر کسی در یک کتاب علمی نیز حیوان را به معنی عرفی‌اش در نظر گرفت این از مصادیق مغالطه است.
این نکته‌ی اول.
نکته‌ی دوم اینکه از کجای کلام صدرا استفاده می کنید که منظور ایشان زنان هستند و نه مرد و زن هر دو باهم؟!! ایشان کجای این کلام تصریح نمودند که مقصودشان از این قسم حیوان ، زنان می باشند؟!! اینکه بسیاری از فارسی زبانان واژه ی نکاح را آمیزش مرد با زن معنی می کنید دلیل می شود که این واژه حقیقتاً نیز همین معنی را بدهد؟!! مگر فقط مرد با زن نکاح می کند؟ زن هم با مرد نکاح می کند. مگر فقط مرد از زن لذّت می برد؟! زن نیز از مرد لذّت می برد.
جناب صدرا نکاح را به معنی آمیزش جنسی به کار برده اند ؛ و آمیزش امری دو طرفه است ؛ نه اینکه فقط مرد با زن آمیزش کند. مگر می شود که مرد با زن آمیزش جنسی داشته باشد ولی در همان لحظه آن زن نیز با آن مرد آمیزش جنسی نداشته باشد؟!! «ما لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُون ـــ شما را چه می شود ؛ چگونه داروی می کنید؟!»
لذا طبق کلام جناب صدرا ، زن حیوانی است که مرد با او آمیزش می کند و مرد نیز حیوانی است که زن با وی آمیزش می نماید. یعنی این از آن لذّت جنسی می برد و آن نیز از این. آیه ای هم که جناب صدرا شاهد آوردند دقیقاً همین معنا را افاده می کند. چون در آیه ی شریفه فرمود: «وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً» ؛ خطاب در آیه به انسان است نه به مرد. چون قرآن برای انسان نازل شده نه برای مردان. منظور از زوج نیز همسر است نه زوجه. خداوند متعال زن را زوج مرد قرار داده و مرد را زوج زن.

و اما در مورد ظریف الممالک:
ثمرات دست پخت آقای ظریف که همان برجام است میبینیم و میشنویم.
برجام برای عده ای ساده اندیش سند افتخار است و برای اهل سیاست و تاریخ  از ترکمانچای بدتر
 به لطف سیاست خارجه درخشان او و تیمش قیمت نفت از آب ارزان تر است بالام جان (اگر این سوال برایتان پیش آمد که ظریف چه ارتباطی به قیمت نفت دارد لطف کنید و هرگز راجع به سیاست و اقتصاد اظهار فضل نفرمایید.)
احسنتم،  خدا خیرتون بده 

۱۶ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۵ سعید رحیمی زاده
دوست عزیزم سلام . 
از اینکه پاسخ شبهات ایجاد شده را به خوبی دادید ممنونیم . اما غافل نیستم که جنابعالی نیز از مغالطه در این نوشتار بهره فراوان بردید . حق اندیشی و حق گویی با مغالطه جهت تلقین نظرات خود بدیگران منافات دارد چه شما یا دشتمرد .
فراموش نکنید که شما در پاسخ به سوال دوستمان راجع به نظر ملاصدرا فرمودید صدرا نه پیامبر است نه معصوم ....فلذا جایزالخطاست ... خب چنین بنظر میرسد که جز پیامبر و معصومین علیهما السلام بقیه انسانها جایزالخطاهستند و ممکن است از موضوعات دینی و قرآن وتاریخ و...  تفسیر به رآی داشته باشند و بخشی از نظریاتشان صحیح نباشد لذا بدیهی است که دولتمردان نظام کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیستند و همانگونه که میبینیم بر خلاف داعیه مسلمانی بسیار خطاها که مرتکب میشوند و بنام اسلام تمام میشود چرا که خود را پاکترین و مسلمان ترین افراد دنیا میدانند بدیهی است که مردم نیز چه خودی و چه مغرض از ظلم آنها به ستوه آمده و از ادعای مسلمانی آنها آتش میگیرند . امروز نیز به نوبت دستهای پلیدشان عیان شده و اختلاسها و فیشهایی حقوقی  غصبی آنها از بیت المال رو میشود . پس بهتر است اولا کسی را بخاطر تلقی او از دین یا سیاست مورد تمسخر و شماتت قرار ندهیم و ثانیا خود را علامه دهر ندانیم که شیطان در کمین افراد مغرور است . 
لازم به ذکر است معصوم علیه السلام فرمودند .. با تقوی ترین مردم کسی است که در کاری که از آن هیچ نمیداند دخالت نمیکند و مقامی که در ان قادر به خدمت به خلق الله نیست قبول نمیکند .. حال بفرمائید کدامیک از عزیزان نمایندگان و وزرا و مدیران و مشاوران و... با تقوی هستند تا به ایشان اقتدا کنیم . 
ارادتمند شما . جانباز سعید رحیمی زاده 
پاسخ:
بسم الرب الشهدا والابرار
سلام علیکم
از لطف شما ممنونم
لطفا اگر در متن پاسخ مغالطه ای مشاهده نمودید بیان بفرمایید.
اما در مورد مثالی که فرمودید: از نظر اسلام و مذهب مبین شیعه همه افراد به غیر از پیامبران و چهارده معصوم  که از هرگونه گناه و اشتباه مبری هستند.  ممکن الخطا می باشند البته درجه عصمت همین دو دسته نیز با یکدیگر متفاوت است چرا که اهل بیت از (ترک اولی) نیز اجتناب دارند.
پس هر کسی غیر از ایشان مرجع تقلید باشد یا یک فرد معمولی و هر فردی در هر موقعیتی ممکن الخطا است  لکن درجه ایمان افراد متفاوت است. پس باید به افرادی اعتماد و از انها پیروی کرد که تقوی و ایمان بالاتر دارند و درصد خطا واشتباه انها پایین تر از سایر افراد است چه در مسائل تاریخی چه در مسائل مذهبی و سیاسی
نظام  جمهوری اسلامی با همراهی توده مردم و به رهری امام راحل(ره) دست به پایه ریزی یک حکومت جهت زمینه سازی ظهور زدند. و این به معنی این نیست که نظام ما عین اسلام است. و هرکس مسئولان و رهبران نظام اسلامی را معصوم میداند ساده لوح است.در زندگی فردی نیز اعتقاد ما باید تکیه بر قرآن و سیره اهل بیت داشته باشد و معیار سنجش اعمال سایر افراد از جمله  مسئولین و رهبران  مذهبی نیز نزدیکی عمل آنها به اهل بیت و قرآن است.
اگر فردی اعتقاد خود را بر اعمال و رفتار دیگران استوار کند با یک خطای آنها به انحراف کشیده میشود (اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست)
بله متاسفانه عده ای با ظاهر و وجهه مذهبی دست به خطاهای بزرگ میزنند که این موضوع تازه ای نیست و سابقه ای به قدمت تاریخ بشر دارد.
اما نباید اجازه داد عده ای کج اندیش که بویی از توحید و انسانیت نبرده اند و بواسته انقلاب دستشان از منافع مادی کوتاه شده  از این موارد سوء استفاده کنند. و ان را دستاویزی برای ضربه زدن به اساس دین و انقلاب اسلامی قرار دهند.
شما نیز به هر فرد و هر مقامی که اعمال او را نزدیک به کلام الله و سیره اهل بیت مدانید اقتدا کنید و الا نه پست و مقام درجه معنوی را تعیین میکند نه لباس روحانیت و نه حتی ایثار گری و جانبازی.
از این که وقت گذاشتید و مطلب بنده حقیر را مطالعه نمودید کمال تشکر را دارم چرا که امنیت و صلابت ایران اسلامی مرهون رشادت های شما جانبازان گرانقدر است.
لکن همانطور که خود حضرت عالی فرمودید غرور و تکبر سرچشمه همه گناهان است و بلانسبت شما برادر عزیز ((شمر همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت))
والسلام علی من اتبع الهدی
نمیدونم تا کی یه سری از مردم جامعه میخوان در عین ساده لوحی حرفای این چنینی رو قبول کنند؟! اصن ظاهر متن داد میزنه که یه دروغ محضه و میخواد با احساسات آدم درگیر بشه و بد رو خوب جلوه بده.
به امید روزی که درک افراد بالا بره نه مدرک افراد.

۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۰:۵۹ مرد ایرانی
با عرض سلام خسته نباشید خدمت شیعیان واقعی 

یه آدم مزخرف اومده اون شبهه رو نوشته ،بخاطر اینکه یه عده بی سواد رو منحرف کنه با این دروغ که بخشی از گفته های یه جامعه شناس بوده، و بعضیام بخاطر خود کم بینی تا اسم استاد دانشگاه یا یه متخصص رو می بینن دیگه عقل و منطق رو فراموش میکنن .


اما جا داره از سربازان شیعه تشکر کنم بابت جواب های دقیق و منطقی و در عین حال دندان شکن که به مزخرفات ملحدین  لیبرال دادن .

اجرتون با صاحب الزمان (عج) 
۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۸:۲۲ شیما داادگر
خیلی برای من جالب بود که همه نظر مخالف دکتر دشتمرد را داشتند 
شاید این نشانه آن است که نظر موافق در اینجا نمایش داده نمیشود ... !!!
حتی اگر چنین جامعه شناسی وجود نداشته باشد آیا تمامی حرفهای  گفته شده پوچ و باطل بود ؟!!! 
بسی جای تامل بدون تعصب  
۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۸:۲۸ شیما دادگر
واقعا متاسفم یک مشت از خود مچکر تو این وبلاگ جمعند ....                    نظر مخالف ثبت نمیشه  مشخصه
سلام میشه همین پاسخ شبهات رو کوتاه تر بگید تا مردم حوصله خوندنشو داشته باشن من ک خوندم  ولی  بقیه رو میدونم حوصله ندارن میخوام بفرستم تو گروه 
پاسخ:
سلام
سعی بر این است که پاسخ ها کوتاه باشد.
ولی در موضع پاسخ و دفاع  برخی  موارد را مجبوریم مفصل توضیح دهیم.
بنده  احمد دشتمردم  ای دی  تلگرامم  میتونم  چن لحظه ای وقتتو بگیرم  ممنونم ahmad0095
سپاس از جوابی که دادید
پاسخ های شما به این شبهات تقریبا درسته اما این مطلب که ایران با داشتن این همه منابع طبیعی و انسانی و... ، جزو کم ارزش ترین پولهای جهان است و با این همه نعمت خدادادی آمار بیکاری بالا و رشد اقتصادی نامناسبی دارد واقعیتی است که جوابی ندارد و به نحوه مدیریت غلط  کشور و وجود فساد برمی گردد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی