جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

جام الست

پاسخ گویی به شبهات سیاسی ، مذهبی

آدرس کانال تلگرام:
https://t.me/jamealasst

آدرس صفحه اینستاگرام:
instagram.com/mohammad_mahdi_mottaghi

نویسندگان

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

قسمتی ار متن شبهه:

«بخشی از سخنرانی دکتر احمد دشتمرد استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در انجمن جامعه شناسی ایران»

اگر ما میگوییم زمانی که پارس ها تمدن و دین داشتند، اعراب دختران خود را زنده به گور میکردند،
قطعا صد سال دیگر اعراب میگویند زمانیکه ما میزبان جام جهانب بودیم ایرانیها دخترانشان را به استادیوم راه نمی دادند..!! گفتیم : اقتصاد؟
گفتند : باید اسلامی شود.
گفتیم : فرهنگ؟
گفتند : باید اسلامی شود.
گفتیم : اخلاق؟
گفتند : مگر اخلاق غیر اسلامی هم داریم؟!
گفتیم : علوم انسانی؟
گفتند : انسانی چیست؟ بگو اسلامی!
گفتیم : روابط زن و مرد؟
گفتند : ای بابا..! چه معنی دارد این روابط؟!؟...........................................


پاسخ قسمت اول (افاضات اقای به اصطلاح جامعه شناس):

قطعاٌ صد سال دیگر اعراب می گویند: « زمانی که زنان ایرانی ..

 - ....  دانشمند بودند ما مردهامون هم عرضه هیچ کاری نداشتن فقط مصرف کننده بودن

-  .... خلبان بودند ، زنان ما تو بعضی کشورهامون اجازه رانندگی هم نداشتن

-  .... معاون رئیس جمهور و وزیرمی شدند توی بعضی کشورهای ما زنان حق رای هم نداشنند

نکته : نگاه های تنگ  و مغرضانه مانع از قضاوت صحیح می شود.

گفتیم که اینها همه باید اسلامی باشد ولی ادعا نمی کنیم که اسلامی شده . اگر اسلامی شده بود مسلماٌ مشکلات برطرف شده بود . از زمانی که جمهوری اسلامی مدعی حرکت بسوی ارمانهای اسلامی شد ، هیچگاه از توطئه ها ی دشمنان داخلی و خارجی فارغ نشده و بیشترین هزینه را در خنثی کردن این توطئه ها می پردازد . اگر به احکام اسلام بصورت کامل و همه جانبه عمل می شد نه اثری از اختلاس و رانت خواری بود و نه دیگر معضلات اجتماعی .

سال گذشته میلادی، لیستی در رسانه‌ها منتشر شد، آنچه در این لیست قابل توجه است، وجود کشورهای توسعه‌یافته در رده‌های بالای این جدول است. آمریکا، سوئد، فرانسه، کانادا، انگلستان و آلمان از جمله کشورهایی هستند که جزو ١٠ کشور پرتجاوز شناخته شده‌اند.!

و همه این فسادها نتیجه هوسرانی و دوری از اسلام است .

برای دریافت آمار بیماریهای روان پریشی ، خودکشی ها ، افسردگی ها و........... به منابع معتبر در اینترنت مراجعه کنید.

اگر کسی فکر کند فلسفه حج این است که خداوند فقط در عربستان است ناشی از حماقت اوست و الله جل جلاله در تمام عالم هستی قابل دسترسی است و از رگ گردن به ما نزدیک تر.«نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرید»

تلاش تمام  کسانی که با اسلام ضدیت دارند این  است که حکومت خونریز عربستان سعودی که ساخته شده و مورد حمایت حکومت های غربی است ، مساوی با اسلام قرار دهند. هر انسان منصف با هر مقدار هوش و مطالعه متوجه تفاوت اسلام متحجر عربستان و اسلام ناب محمدی می شود. مگر کسی که خود را به خواب زده باشد.

و توصیه من به همه کسانی که میخواهند اسلام را بشناسند مطالعه زندگی معصومین و قرآن است ولاغیر

(اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست.)

شما (آقای دشتمرد و همفکران ایشان) دچار هپروت هویت انسانی شدید که  اگر از عقل وانصاف بهره بگیرید مسلماٌ مداوا می شوید.

 

 اگر بدانیم  2 و نیم کیلو غذای سگ 81 هزار تومان و 2 و نیم کیلو برنج 2500 تومان

اگر بدانیم یک برس موی سگ 30 هزار تومان و برس معمولی 10 هزار تومان

اگر بدانیم قیمت یک ناخن گیر سگ 20 هزار تومان و ناخن گیر انسان 10 هزار تومان

اگر بدانیم قیمت لباس توله سگ 100 هزار تومان و لباس بچه 20 هزار تومان

آیا باید نتیجه بگیریم که سگ برتر از انسان است ؟

آیا ارزش سگ از انسان بالاتر است؟

 

همین آقای ظریف که عده ای او را قهرمان ملی می دانند و برایش سردست میشکنند جزو اولین کسانی بود که پس از انتخاب وزیر خارجه عربستان سعودی نامه تبریک برای او فرستاد. و بعد از توهین های پی در پی مقامات سعودی به مردم و مسئولین ایران هیچ عکس العمل قابل توجهی نشان نداد.

هم به ذلّت دست دادن به کسی که دستش به خون بیگناهان آلوده است معترضیم و هم می گوییم ذلّت امروز ظریف در راه نیافتن به عربستان و زانوزدن در مقابل امیر قطر از آن روزی نشأت می گیرد که برای حامی سعودی ها یعنی آمریکای نژادپرست لبخند ذلّت بار زد.

تک جمله ای حقارت آمیز ساخته عده ای وطن فروش...... مقایسه فستیوال ابجوخوری با کشتار عمدی حجاج ایرانی.. فقط سکوت می کنم و افسوس میخورم که حتی زبان فارسی و هویت ایرانیم را با چنین موجودات پستی شریک هستم...

 

پاسخ قسمت دوم (تاریخ اعراب):

1. از ۴ مورد ذکر شده در شبهه ، ۲ مورد یعنی واقعه عاشورا و کشته شدن مختار ، تقابل حق و باطل بوده است

2. جنگ و منازعات منحصر به اعراب نبوده و این رخداد در تاریخ تمام ملتهای جهان بوده و هست !
برای فهم آن اندکی مطالعه تاریخی کفایت می کند

3. بر خلاف ادعای نویسنده ، مکتب یهود از قرنها پیش و در طول تاریخ در حوادث جهان نقش آفرینی می کرده است
*
نقش یهود در حوادث صدر اسلام

http://www.pajoohe.com/25513/index.php?Page=definition&UID=25418

* نقش یهود در واقعه‌ عاشورا

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=152193

* نقش یهود در شهادت امامان معصوم (ع)

http://tahoor.com/fa/Article/View/114916

4. نقش آفرینی صهیونیسم در غالب جنایتها و قدرت طلبی ها در طول تاریخ ، از جمله آمریکا ، داعش و ... به چشم می آید

http://irna.ir/theme1/fa/pages/4.aspx?id=81495781&lang=fa&!rw!=true

 

 

 

پاسخ قسمت سوم(کم ارزش ترین پول دنیا):

دروغی دیگر
سه کشوری که کم ارزش ترین واحد پولی در جهان را دارند:

به گزارش نیویورک تایمز, سه کشوری که کم ارزشترین واحد‌های پولی جهان را در اختیار دارند به شرح زیر است:

1-زیمبابوه (بزرگترین اسکناس برابر با 10 میلیون دلار زیمبابوه)
هر ده میلیون دلار زیمبابوه برابر با حدود 4 دلار آمریکا

2-ویتنام (بزرگترین اسکناس برابر با 500 هزار دونگ ویتنام)
هر پانصد هزار دونگ ویتنام برابر با حدود 31٫37 دلار امریکا

3-اندونزی (زرگترین اسکناس برابر با 100 هزار روپیه اندونزی)
هر صد هزار روپیه اندونزی برابر با حدود 11٫05 دلار امریکا

 


۲۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۶:۵۰
محمد مهدی متقی


شاید بسیار شنیده باشید سؤالاتی هم چون: موضوع فلسطین به ما چه ارتباطی دارد؟! / چرا با وجود تمامی گرفتاری ها و مشکلات داخلی بازهم باید به فکر مسأله فلسطین باشیم؟! ما با دولت اسراییل مشکل داریم پس چرا با ملت اسرائیل دشمنی می کنیم؟

 

اما بسی جای تعجب دارد که برخی افراد در داخل کشور، سعی در القای شک و شبهه در این موضوع اساسی جهان اسلام بلکه بشریت دارند و با طرح سؤالاتی نامربوط و بی اساس می کوشند که اذهان جامعه مسلمان ایران را از این مسأله مهم دور سازند.

 

1- ما بعنوان یک مسلمان وظیفه داریم از هم کیشان و هم مذهبان خود درمقابل دشمنان مشترک، سکوت را جایز ندانسته و از آنها دفاع نماییم.


دین اسلام، دین رحمت و عطوفت و حمایت بین دوستان است و گرایشات قومی و نژادی و گروهی درآن راه ندارد. پس سخن به میان آوردن از اینکه ما ایرانی هستیم و منازعه بین عرب و عجم مسبوق به سابقه بوده و مارا چه به حمایت از اعراب؛ کاملاً مردود است.


در قرآن خدا آمده است: «محمّداً رسول الله الذین معوا اشداء علی الکفّار رحماء بینهم»(فتح/29) که این آیه اشاره مستدل و مستقیم بر وحدت و یکپارچگی و مهربانی با هم کیشان و هم مسلکان و برخورد شدید و قاطع با کفار و ظالمان داشته و دارد که مصداق عینی "الکفّار" در جهان امروزی آمریکا و اسرائیل غاصبند.

 

2- هویت ملّی ایرانیان درتضاد آشکار با موجودیت اسرائیلیان قرار دارد بطوریکه هیچ وجه اشتراکی فی مابین ما و آنها وجود نداشته و ندارد.


عقاید، افکار، آداب، سنن، اندیشه، اعتقادات، نگرش و دریک کلام منافع ایران و اسرائیل در برابر هم قرار دارند که این امر نیز لزوم مبارزه با آنها را دوچندان می کند.



بعنوان مثال؛ ترویج ایران هراسی و نشان دادن چهره ای موحش از ایران و ایرانی در نزد افکار عمومی بین الملل؛ ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی؛ تجهیز و تعلیم گروهک های ضد انقلاب در جهت اقدامات خرابکارانه در ایران و قربانی کردن هموطنان بی گناه و هم چنین جای دادن فرقه ها، گروه ها و سازمان های معاند و مخالف با مردم و نظام اسلامی ایران؛ تنها گوشه ای از فعالیتهای این رژیم درجهت ضدیّت با ملت و نظام جمهوری اسلامی است که می توان به آنها اشاره کرد.

 

علت اصلی دشمنی با ما رژیم غاصب و جلاد اسرائیل در یک کلمه این است که اساساً یک کشور یا دولت نیست و فقط برای "دشمنی با مسلمانان" تأسیس شده است. فقط یک پایگاه نظامی صهیونیسم بین‌الملل، برای تصرف اراضی و سرمایه‌های مادی و معنوی خاور میانه است. پس هر عاقلی، با دشمن خود، دشمن است.

 

علت دشمنی بین مردم ایران و اسراییل:

 

تاریخ گواهی می دهد ساکنان اسرائیل از نقاط دیگر جهان به سرزمین فلسطین آمده اند و در یک فرایند غیر متعارف، کشوری به نام اسرائیل را شکل داده اند، تردیدی نیست و بازگشت سرزمین های اشغالی به صاحبان اصلی اش، ‌آرمانی غیر قابل اغماض در جهان اسلام به شمار می رود.

 

عمده مهاجران یهودی ،‌ با گرایش های صهیونیستی به این سرزمین آمده اند و بسیاری از آنان چه در تأسیس اسرائیل و چه در رشد و نمو و اداره آن در 6 دهه گذشته نقش آفرین بوده اند.

در این میان دارندگان گرایش های صهیونیستی که از منظری ایدئولوژیک به ماجرا می نگرند،‌ خود را موظف به عداوت با ما می دانند که نباید با خوش بینی و ساده لوحی، از آنها غافل شد.

 

بر خی می پرسند آیا کودکی که در کشوری به نام اسرائیل به دنیا آمده و طبق آیه قرآن "با فطرت پاک متولد شده است" ‌را می توانیم صهیونیست و دشمن بنامیم و حکم به نابودی او کنیم؟؟

پاسخ این سوال این است این  کودک تا وقتی که کودک است و خوب و بد را تشخیص نمی دهد.

دشمن ذاتی هیچ ملتی نیست ولی همین کودک وقتی به یک فرد بزرگسال در جامعه تبدیل می شود.و تاریخ شصت ساله جنایت و غارت پدران خود را می بیند دو راه پیش روی خود دارد یا دولت تروریست تشکیل شده توسط پدران خود را تایید و حمایت کند و یا به هرنحوی با آن به مخالفت برخیزد اینجاست که اگر گزیته اول را انتخاب کند دشمن هر انسان آزاده ای با هر مذهب و عقیده ای خواهد بود.

پس علت اصلی دشمنی ما، عدم قبول مشروعیت غصب کشور و خاک دیگران است.

 اگر دزدان جنایتکار خانه‌ی همسایه شما را غصب کردند، اهالی آن را بیرون ریختند و آنجا را پایگاه کردند برای غصب خانه‌های دیگران در عین حال با شما اظهار دوستی نمودند حتی اگر شما به هیچ مذهبی پایبند نباشید وجدان و انسانیت شما اجازه دوستی با دزدان و غاصبان را می دهد؟؟

 

یکی از شگردهای اسراییل در سالهای اخیر ‌این است که مدام بر دوستی با مردم ایران و متمایز کردن مردم از حاکمیت تاکید می کنند و حتی در مقاطعی درباره برخی مشکلات داخلی کشورمان با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند.

 

حتی اگر کسی مسلمان هم نباشد و فقط ملی‌گرا باشد، می‌داند و می‌فهمد که نقطه‌ی آغاز اسرائیل به عنوان پایگاه نظامی صهیونیسم بین‌الملل به مرکزیت امریکا و انگلیس، سرزمین فلسطین بود، اما هدف کلی و نقطه انجام، تمام خاورمیانه است که کشور او را نیز شامل می‌گردد.

 

واقعیت این است که حکومت  ایران و مردم ایران اراده ای برای قتل عام 6 میلیون انسان ساکن در اسرائیل ندارد و حتی تصور چنین اقدامی نیز در میان ایرانی ها محال است؛ مگر فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه های "دین صلح و رحمت"، ‌این اجازه را به ما می دهد که حتی بر فرض توان،‌ 6 میلیون انسان را بکشیم و با وجدانی آسوده به خانه برگردیم؟!

 

 بلکه بهترین راه برای حل بحران 60 ساله فلسطین،‌ برگزاری یک همه پرسی عمومی با شرکت تمام ساکنان اصلی فلسطین است.

از این رو، موضع جمهوری اسلامی این است که می‌گوید: از مردم فلسطین (اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی)، برای تعیین سرنوشت‌شان رأی‌گیری کنید.

در خاتمه دقت شود که در تعاملات [سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و ...] بین کشورها، مقوله‌ی "دوستی و دشمنی" با مقوله "ارتباط" بسیار متفاوت است. ما با هر کشوری که موافق و همسو نباشد نیز می‌توانیم "ارتباط" داشته باشیم، و البته در هر "ارتباطی" باید به منافع توجه شود. اما ارتباطِ دوستی با دشمنی که قصد هلاکت را دارد، احمقانه است و سرنوشت و نتیجه‌ای جز همین فلاکتی که بر سر اعراب و سایر دوستداران "اسرائیل" آمده نخواهد داشت.

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۷:۱۲
محمد مهدی متقی